Sunday, January 4, 2009

Madis

Who the heck is Madis?

23, married, sweet... Someone who was very special for me. He was someone I could talk whole night along because we had something to talk about. Our talks were opened and full of laugh. I did read even a book for him! About Harry Potter :) He is second person in my life I have ever read a book... It was fun to spend time with him, hang around, discuss over issues we met. I did really cared of him a lot.

I called him as a friend...

And friends should forgive other of them has made a mistake. It is why the friends are for! They should care more than to the first mistake. People are doing mistakes. They are humans. So are freinds!

... why is it so hard then? :) I knew once a guy who told that love means growing. That you have to work for love to grow. That you have to talk to the one you love and share what do you feel... He teached me all of that. And I did learn it. I know all of it now and I try to follow of it... I did try to teach to the guy that forgiving is really important as well because humans do mistakes... he never learnt it. He could not forgive me. He could not forgive to himself as well. And do be honest I know it is so damned hard. I need to learn to forgive. Not easy wrongs but the big failngs. But it is so hard when someone spits in your face...

Actually I am really dissapointed and I can't over of it. I did expalin to him what I feel and why but even if he will understands all of it and regrets, then do I ... Oh yes, I can do that! I have to. Even if it is only because to believe it is possible to forgive. I did cross a line as well. I feel really sorry that it got him in trouble at home but I am not sorry for his wife... She just needs someone who would tell to her to grow up already. I know it was not my business but... but she is a real butt ;)

I do add my letters to Madis where I did appologise because of getting him trouble and hurting him with that.

1 comment:

Lellu said...

From: Heleri
Date: 2009/1/4 at 18:22
Subject: Re: "Ma kaitsen su õigust omale arvamusele, isegi kui ma sellega ei nõustu."
To: Madis


Tere Madis (et mitte öelda hr Tuisk),

Ma saan aru täiesti sinu poolsest külmusest minu suhtes and that's alright. Nagu sa ütlesid, sa ei hooli mu sõprusest, kui ma Anneliga oma vestlust jätkan ja edasine oli minu teha. Ma tahtsin vabandada sinu ees, et ma su abielus sellise kriisi korraldasin ja selle äraütlemata suurde ohtu panin. Hoolimata sellest, et ma olin üpris veendunud Anneli tühjadest lubadustest asjad kokku pakkida ja minema minna, oli minust üsna rumal seda vestlust ikkagi jätkata. Ma olen üsna veendunud, et ta korraldas sulle suure skandaali ja sul oli palju tegemist, et oma suhet siluda.

Ei ole mingeid pisaraid ja meeleheidet siin pool. Kõik mis on, on kahju tunne, et see lühike sõprussuhe, mis oli, on nüüd läinud. Ehk läks see seda kergemalt, et ennem teada sain, kui palju sa üldse hoolisid sellest sõprusest. Palju seda just polnud, aga midagi siiski. Haiget saanuna on ikka kergem kõike nurka visata. Aga mis seal ikka. Minu armastus oli ju nagunii "devalveerunud". Sõbrad nii ei tee nagu mina sulle tegin. Muidugi mõista ei tee sõbrad nii ka nagu sina mulle tegid, aga see selleks. Minul sai kannatada ainult eneseuhkus. Sinul... õnneks vist mitte miski veel.

Mul on siiralt kahju, et ma sulle probleeme valmistasin. Kuid mul ei ole kahju, et ma sain Annelile öelda, mida ma tahtsin. Valus on lihtsalt vaadata, kuidas sa oled lasnud tal ennast ümber tema väikse näpu keerata. Jep, ta ei ole seda mitte teinud, vaid sa oled lasknud seda teha. Oleks sa siis õnnelikki seal juures... Aga eks "sa saad seda, mida endale kutsud" - nagu ühes targas filmis öeldi. Ma loodan siiralt, et sa paned Anneli enne paika, kui sa ta pikalt saadad. Seni kuni ta teie suhtes dikteerib oma psühholoogiliste manipulatsioonidega, seni tunned sa seda, mida sa praegu tunned tema suhtes. Ole tubili ja minu poolt edu töös ja igapäevases elus.

Armastusega (olgu siis kas või selle devalveerunuga),
Heleri

PS! Tervitusi ka Annelile ja... palju edu talle täiskasvanuks saamisel.

From: Madis
Date: 2009/1/4 at 19:18
Subject: Re: "Ma kaitsen su õigust omale arvamusele, isegi kui ma sellega ei nõustu."
To: Heleri

2009/1/4 Madis



Ma ei loobiks meie sõprust veel nurka kuid üsna tõrjuvaks tegi se asi mind küll.
Selle devalveerumise kohta soovin vaid õelda, et olen eestlane ja minule on võõras selline mitmetele inimestele armastuse jagamine.

Hetkel ma rohkem ei lausuks, ilusat õhtut :)



From: Heleri
Date: 2009/1/4 at 19:42
Subject: Re: "Ma kaitsen su õigust omale arvamusele, isegi kui ma sellega ei nõustu."
To: Madis



Ah eks selle eesti armastusega on nagu on. Pean silmas sõna, mitte tunnet. Tunne on see, mis on isiklik ja keegi teine ei saa sulle dikteerida, kui devalveerunud su tunne on. Eesti keel on kord selline vaene keel, kus sa mõne asja täpsema tähenduse teada saamiseks pead mõned täiendsõnad lisama. Nii on ka "armastus"-ega. Eks ole armastus töö vastu ikka armastus. Või armastus sõbra vastu ikka armastus samamoodi, kui seda on armastus oma abikaasa vastu. Armastus võib olla mille iganes vastu ja ega see asja tähendust muuda. Endiselt tähendab armastus hoolimist, lugupidamist (pühendud tööle jäägitult selles prfektsust taga otsides või proovides sõpra mitte halvustada), seda kui sul on armastatavaga koos hea olla kas rääkides või vaikides, kui sa teed kõik, et armsamal hästi läheks (rabeled poole ööni tööl, et see korralikult ära teha või oled toeks, kui sõbral on raske). Miksike.ee ütleb, et "armastus on tunne, mis koosneb ühteaegu ärevusest, hellusest ja turvalisusest. Armastust peetakse ülevaimaks tundeks, mida inimene võib kogeda. Tõeline armastus on tõsine ja kõikehaarav tunne, milleni jõutakse harilikult alles siis, kui tuntakse piisavalt hästi iseennast, osatakse mõelda ka tulevikule ning mõistetakse, et armastatud inimesega tuleb jagada ka argipäevi. Kaaslane, kes suunab ja abistab Sind kõiges, innustab, julgustab ja annab andeks Sinu eksimused, hoolitseb Su eest ja arvestab Sinuga, armastab Sind." :)

Kogu loo moraal on see, et armastus ei pruugi olla ainult mehe ja naise vahel, kes voodit jagavad. Nende vahel ei pruugi üldse armastust olla. Ma saan aru sinust, kui sa ütled, et eestlaslkul moel on armastuse jagamine sinule võõras. Fine! Ma ei ootagi, et sa korraga lillelapselikult juustelehvides üle tänavate jookseksid ja kogu maailmale kuulutaksid, kuidas sa seda armastad. Ei oota isegi, et sa mind pisaraist ja tunnetest nõretades kallistaksid. Ewwww. Seda ei pruugi isegi mina teha. Kuid selle pead sa minu puhul küll välja kannatama, et ma ütlen välja, mida ma tunnen - olgu siis negatiivne või positiivne. Ehk pani see sind ebamugavalt tundma, kui ma ütlesin, et sind armastan, kuid kallis Madis, ma poleks elus endale andestanud, kui ma poleks sulle öelnud, et sa mulle kallis oled ja et ma sust hoolin. Arvestadest asjade praegust seisu, ei pruugi seda võimalust mul enam kunagi tulla. Ja seda ehk mitte sinust sõltuvalt vaid hoopsi minust. Ikkagi naine ju :) Ja kui su tunnete peale sülitatakse, siis kerkivad müürid iseenesest inimeste vahele.

Tead, ma pean ennast üsna teolikuks. Vaata kuidas see selgrootu limusk edasi ronib. Torka teda kõrrega, ta kerib end oma kotta mõneks ajaks, kuid mingi aja möödudes pistab oma sarvekesed jälle välja ja kompab kas oht on möödas. Oma lühikese elu jooksul olen õppinud sama moodi roomama. ;) Uhkus ei vii edasi, andestus viib. Küsimus ei ole alati selles, mida meie usume või tahame vaid selles, et me ei suru maailma uma uskumuste ja tahtmiste alla. See ebaõnnestuks anyway. Oskus on minna edasi oma tahtmist mööda ning teistega arvestades. Seega ma loodan, et sa saad aru, kui palju sinu sõnad mulle haiget tegid ja seda ainuüksi seetõttu, et sa oled eestlane...

"Devalveerunud armastus" oli Margo väljend teatud asja suhtes. Selle rääkisin ma Margoga sirgeks ja mul on õrn lootus, et ta mõistis miks ma tegin seda, mida ma tookor tegin. Tõenäoliselt sai ta ka aru sellest, et samas olukorras olles käituks ma jälle sama moodi, sest ma tegin seda kõike oma põhimõtete ja veedununa selle õigsuses. Tundus, et ta sai sellest aru, et minu tundeid tema vastu ei mõjutanud minu käitumine mitte üks raas. Sellest kõigest tulenevalt oli see "devalveerunud armastus" seda valusam väljend sinu poolt, kuna sa tõenäoliselt isegi ei tea, mida täpselt tähendas see Margo "devalveerunud armastus".

Ma ei loe moraali vaid püüan lihtsalt selgitada olukorda.

Päikest,
Heleri